onsdag, juni 23, 2010

I växthuset


Allt är senare än vanligt. I växthuset strävar tomaterna på: den gula Anna German, Sungold, Chocolate cherry, Kumato, Olivade, Dansk Export, Apelsintomat och lilla söta Bonzai. Tre sorters gurka, massor av basilika och chili står och småhuttrar.Det har varit kalla nätter vilket inte på något sätt gör växterna glada och begivna på att växa till sig.

Pelargonerna har jag burit ut så när som på en kruka. Änglatrumpeten fick en omgång med sekatören, den hade fått växtfnatt inomhus och var omöjlig att hantera.

Och så är den blårutiga duken pålagd.

Varsågod och stig in! Sommaren kan börja.

11 kommentarer:

bettankax sa...

Å vad härligt!! Nu är allt som det ska.:))

Lilla B sa...

bettankax: Tänkte på dig när jag la på den nystrukna duken :)

Hannele på Hisingen sa...

Det ser så härligt ut.

Lilla B sa...

hannele: Det är verkligen härligt också. Och så luktar det så gott i växthus.

Bloggblad sa...

Jag gör vågen! Måste nog ändå ta en bild av mitt ogräsland... alltid är det nån som tänker: Åh, vad skönt, en till!

Kokospelle sa...

snyggt! Avig.... 8-/

och ja snälla bloggblad gör det. Lägg ut en bild! Jag hör till dom där under gruppen "nån" :-)

l*eva sa...

Lilla B: EN RIKTIGT FIN MIDSOMMAR, önskar jag Dig!

Växthuset gör mig grön, av avund! :)

Ett återseende varje sommar, sen flera år...alltid lika roligt!

Lilla B sa...

Bloggblad: Jag har faktiskt rätt länge längtat efter en bild på detta ogräsland. Skulle liksom vännen Kokospelle mycket gärna skåda detta elände!
Så var snäll och lägg ut en bild! Bifoga gärna en sång, sorgsen eller inte, allt tas tacksamt emot.
Trevlig midsommar. 7 ogräs under kudden kan vara nog så gott.

Kokospelle: Du har bara sett början... (sa hon kaxigt). Håller helt och håller med om att Bloggblads eländesland borde offentliggöras :)

l*Eva: Önskar dig verkligen detsamma! Och lycka till med flytten till Sigtuna. Men vad händer med din fina kolonilott och allt som växer där?

Lena sa...

Precis ! Nu är allt som det ska och sommaren har verkligen börjat!
Trevlig midsommar!

l*eva sa...

Lilla B: *lotten* ska vi ha kvar!!!! Varken Hampus eller min nya trädgård är stora nog för annat än *blommor för ögat* och min PelargonLusta

Jag får lika långt dit sen, som jag har nu...ingen större skillnad!!!
Den byter vi ALDRIG bort :)

Lilla B sa...

Lena: Önskar dig en riktigt skön midsommar!

L*eva:Det var då för väl att du kan ha lotten kvar. Växthuset tar ju form och vitlöken står på parad. Sånt lämnar man ju inte utan vidare ...