tisdag, juni 23, 2009

Växa och vila

14 kommentarer:

billan sa...

Du glömde ett V som i värme!
Växa, vila och värme ska det väl ändå vara?.....
Må så gott i sommaren!

Linda sa...

Än så länge så ser man ju väggarna :)
Jag tror detta blir den fjärde sommaren som jag följer med in i ditt växthus!

l*eva sa...

Men hörredu du...den där VITA fingerborgsblomman..."fy så ful" :)
Nääää jag är bara avundsjuk!
Vilken höjd.
Står väl i hästskit, kan´tänka?

Tankevågor sa...

Så fint! :-)
Det ser verkligen inbjudande ut.

bettankax sa...

Jag tittar och blundar, sen fantiserar jag att jag tar min eftermiddagskopp i ditt trivsamma växthus :)

SqZ sa...

Vilken underbar oas :-)

Malin sa...

Lite kuvös över det hela med andra ord...Så fint det ser ut nu och passa på att njuta av vädret ett slag...När vi får kika in nästa gång har det säkerligen förvandlats till en underbar djungel...
Jag har badat igen och mer lär det bli...verkar bli en sådan där värme som man hasar sig fram i det sista och inte ens orkar äta...jag har fällt ut gästsängen borta i skuggan och där ska jag ligga och ha siesta...

Kram från Malin

Lilla B sa...

billan: Det har du rätt i! Klart att Värme med stort V skulle varit med.
Ha det riktigt gott i sommaren, du med!

lindalotta: Du får följa växtligheten här så många år du bara orkar! Det är jätteroligt att ha återkommande besökare. Lycka till med ditt lilla Pyre - nu är det ju dags.

l*eva: Visst står digitalisen i hästskit. Jag planterade inte in den utan såg en liten ynklig bladrosett där förra sommaren. Den fick stå kvar - en självsådd fingerborgsblomma är ju bara trevligt. Men jag har joxat ner rediga mängder gödsel.

londongirl: Det är ett litet stycke jordiskt paradis för mig.

bettankax: Om du har vägarna förbi så kan du bli serverad IRL. Välkommen!

sqz: Ja, det är ett gott ställe, detta.

malin: Bada? I Vänerns vatten? Jösses - det skulle jag inte göra ens för pengar. Är värsta fryslorten och doppar mig inte om det är kallare än 25 grader. Men i ett växthus där temperaturen lätt är mellan 25 och 30, där är det lagom :)

Malin sa...

Hi hi...så på nästa växthusbild kanske man ser dig ute i växthuset plaskandes i ett badkar...
Hade inte varit dumt med badtunna därinne...men jag måste bygga ut en 10 kvm så fall...fast när jag städat undan så...vem vet...

Kram från Malin

Lilla B sa...

malin: ha ha - nä en sån bild kommer aldrig!

Rosengeranium sa...

Va fint!

Lilla B sa...

rosengeranium: en del odlar UTAN parkett ;)

FO - 2 sa...

Fantastisk fin Revebjelle til venstre her. :)
Mye fint der, forøvrig også. :)))

Lilla B sa...

ida: Den har frösått sig själv och jag är mycket glad för den. Hästdynga i rejäla mängder finns i jorden!