torsdag, juni 04, 2009

Tut i luren!


Första blomman har slagit ut på änglatrumpeten!
Kolla!

17 kommentarer:

b3ttan sa...

Suveränt!
Har förvaltat telningen väl än så länge. Växer så den knakar :))
Så då har jag nått att se fram emot.

JULIEK sa...

Oj oj redan?

Staffan H sa...

Så vacker den är!

l*eva sa...

Vad roligt. Du ser...Du kom inte så långt efter!

reneesfotoblogg sa...

Ger du dina trumpeter anabola eller?
mvh R

Malin sa...

De sålde ett posthorn på tradera såg jag...men vad är väl det mot ett "änglatut..."Kikade på mina "trumpeter" och nu har de satt lite fart med växandet. Ser hoppfullt ut för oss också att få lite "tut i luren" frampå...
Så vacker den är...

Kram från malin

Malin sa...

...ps...tar galdeligen emot Pestorecept...

ds

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vad fin den är! Jag hade också änglatrumpet ett par år men vinterförvaringen var så skrymmande men de är ju så fina när de blommar!

Lilla B sa...

pia bark: Skönt att höra at nya vårdnadshavaren sköter telningen!
Trevlig helg!

Lilla B sa...

julie: Jajamen! :) Här växer det som attan!

Lilla B sa...

staffan h: En maffig och överdådig blomma. Visst är den fin.

Lilla B sa...

l*eva: Jagär rätt förvånad att den gick så snabbt i blom. Men mycket glad!!

Lilla B sa...

reneesfotoblogg: Värre än anabola: den får hästskit!

Lilla B sa...

malin: Ett Posthorn!! Det är verkligen blahablaha mot denna lur. Det roliga är att jag fått en grönskande änglatrumpetpinne av bloggaren Lindalotta och dessutom lyckats övervintra växten.
Säg till när du vill ha pestoreceptet.

Lilla B sa...

karin: Det blir verkligen svårt och tungt att hantera änglatrumpeter när de blivit riktigt monstruöst stora.Den här har jag grävt ner i markbädden och den kommer att ha så stora och vittförgrenade rötter att jag inte kan övervintra den mera. Men jag har ju småtrumpeter på gång.

FO - 2 sa...

Den første er ofte den vakreste. ;)
Den mest verdsatte! :)

Lilla B sa...

ida: Precis så är det!