måndag, juni 30, 2008

Växthusinteriör 30 juni


Synd bara att det ska vara mulet och regn hela tiden. Galet trist sommarväder.
Växterna skulle blivit bra mycket finare på bilden om ljus och skuggor fått fritt spelrum.

På en vecka har det vuxit rätt mycket. Gurkplantorna strävar så smått uppför tvättlinorna. Jag har tagit bort de första gurkanlagen på varje planta. Tycker att de växer kraftigare efter en sån operation än när även den första blomman tillåts bli en gurka. Men det känns lite hårdfört att nypa bort den.

Kungsliljorna blommar. De andra liljorna ligger i startgroparna.

Det sköter sig rätt bra därute.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad besviken jag blir. Nu ser jag ju knappt stolen längre! Hur ska jag då kunna se om den står på rätt ställe eller inte? Det har du inte tänkt på!!!! /Ruben

Lilla B sa...

ruben: Jag ska genast gå ut och göra ett hack i trätrallen som den står på så jag kan rätta in den exakt.
Så får det bli!

Åsa sa...

Ja men nu lovar de so.. och det får mig att hoppas.. usch vad knott vi har..../ kram åsa

beerbelly sa...

Det är otroligt att växter är så snabba. Trist med vädret håller jag med om. Åska och regn här förut men nu tittar solen fram. Ha det gött!

Lilla B sa...

åsa: Solen kom så fort jag blogg-gnällt!
Död åt knotten!!

Lilla B sa...

beerbelly: Visst är det en rent otrolig växtkraft!
Ha det gott själv!