lördag, juni 07, 2008

Mat för folk och fä. I synnerhet för fä.

Kattmaten var slut. Det blev en tur till affären. Monsterkatten äter vad som helst, oskalade räkhuvuden, ostbitar, köttbullar, skämd skinka, ja precis allt. Hans mesige bror vill däremot bara ha katternas junk-food, ett billigt torrfoder från Ica.

Spanade lite på kattmathyllan. Så mycket det finns, otroligt och onödigt mycket. Priset tar nog den svindyra påsen med mat "för känsliga charmtroll". Definitivt inget för Monsterkatten med sitt vrånga humör.

Traskade vidare och kikade i köttdisken. Tänk om det stod på fläskkarrén: För känsliga charmtroll.

Det skulle inte peka på mig, direkt. Det kan jag meddela på detta sätt.

Och vad det gäller trädgård är mina hanging baskets nu äntligen planterade.
Ibland blir stordåd uträttade i värmen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fnissar rätt galet då jag läser...katmat är ett heltvete" att få nån ordning på...Har precis i denna stund en Sallykatt som mera låter som en fiskmås då hon stryker in och ut genom altandörren för att få någon av oss att plocka fram något som ev skulle var bättre än det vi lagt upp...hon misstänker oss alltså för att tjuvhålla på läckerbitar...Vore bra om någon av våra hade vissa drag av din monsterkatt...ja ja...
Bra jobbat i värmen...

Kramen från Malin

Anonym sa...

kattmat!!!
ds

beerbelly sa...

Hehe monsterkatten verkar bra att ha. Lite tveksamt med all mat kanske det är?
Jag vet inget mer om katter än att de ska vara bra på att fånga möss på landet.
Bra jobbat i värmen jag har inte orkat med något idag.
Ha det fortsatt gött i helgen!

Lilla B sa...

malin: Våra katter är inga finsmakare. De är grova typer som tar vad som bjuds. Bara det är mycket. Lite tonårspojkstuk över dem.

Lilla B sa...

beerbelly: Inte får han allt det där på en gång, heller! Men de är sannerligen inte bortskämda utan tar vad som bjuds. Monstret är dessutom särdeles duktig på att ta möss och tyvärr fåglar också. Han bär hem dem och slänger framför fötterna på mig. Som om han tänkte bjuda. Sen krasar han i sig alltihop utom vingpennorna eller gallan på mössen.