torsdag, april 17, 2008

Skånska änglar


Lindalotta har skickat mig två vita änglatrumpeter. De kom mycket välpaketerade i var sitt rör.

Brevbäraren hade gått ur sin postbil, traskat förbi vår blanka brevlåda, stegat upp på verandan och hängt en Postens plastkasse med två helrör änglar på handtaget.

Nu är de planterade i var sin kruka. Hoppas att de finner sig tillrätta här. Lite kallare är det ju än de är vana vid. Och dialekten låter inte lika. Men jag kan tala halländska med dem. Alltid något.

När sommaren närmat sig ska de få stå i växthuset.

Tack snälla Lindalotta! Jag ska ta väl hand om dem!
Men jag grunnar fortfarande på hur du bar dig åt för att få in dem i rören. De kan omöjligen flugit in självmant så fastkilade som de var.

14 kommentarer:

Linda sa...

Haha!
Halva jobbet blev involverade i paketeringen :)
Jag kramade och formade och kramade och formade...
Vissa trodde inte att du skulle få ut dem, men det var nog betydligt enklare än att få in dem :)
Blev så glad när jag kom på att jag kunde skicka dem i rör, de klarade sig nog bäst så.
Vad gulligt av brevbäraren :)

Marina sa...

Sånt blir man glad för! Jag älskar bloggpost.

Lilla B sa...

lindalotta: Det var verkligen skickligt inklämt i rören. Förstår att ni fått jobba hårt. Men det var sannerligen inte lätt att få loss dem heller. Ville ju inte slita i plasten alltför hårt.
Allt gick bra och visst var det vänligt gjort av postis.

Lilla B sa...

marina: Visst blir man glad. Jätteglad!

mossfolk sa...

Vilken rolig post du fick :)

johanna sa...

två helrör änglar låter som några rejäla drinkar! :o)

Lilla B sa...

mossfolk: Roligt att få och så snällt av Lindalotta att tagit skott och vårdat dem tills de var flygfärdiga.

Lilla B sa...

sericea: Passar fint till helgen!

Anonym sa...

"Helrör med Änglatrumpeter"...hoppas att alla vet vad du skriver om..hmrf...För en oinvigd kan det feltolkas misstänker jag...(faktiskt väldigt kul...) Helrör med Spikklubba eller Bolmört...det kunde varit ännu mera uppseendeväckande...en hel hög med kärringar (mestadels) som gömmer sig bakom trädgårdsbloggar...men som egentligen har helt andra intressen...
En ser snöhögar om mornarna och en annan gräver upp trädgården och inbillar sig att det ska går att bada i dammen...trumpetande änglar och påta(ä)nda tanter...Hi hi...

Kramen från Malin

Anonym sa...

påtande...så klart!

DS

Lilla B sa...

malin: Läsarna måste ju få möjlighet att fundera...

Anonym sa...

Vilken fiffig idé att packa växter i rör!
Lycka till med änglarna.
GJ

Lilla B sa...

GJ: Det var jättefiffigt att skicka växter i rör. De satt som gjutna i röret men kunde med stor möda ändå komma ut helt oskadda.

Elisabet. sa...

Det där förpackningssystemet borde ju Lindalotta ta patent på, - om det inte redan är uppfunnet -?

Genialiskt!