fredag, april 18, 2008

En eftermiddag på konditoriet


Vi satt länge och pratade, skrattade och fikade, Ellis och jag, på det lokala kondiset. Man kan läsa mer om det här. Det var en stund jag sett fram emot med mycket glädje. Det blev lika roligt som jag trodde, dessutom.

Egentligen är jag inte så rackarns social av mig. Jag går gärna i skogen och funderar för mig själv, undviker gruppaktiviteter så långt det överhuvudtaget går men umgås gärna med folk när det inte är en massa ståhej runtikring.

Här är Ellis och hos henne hittar ni mig. Vi glömde förresten ta bilder medan vi fortfarande hade smarriga saker på assietterna. Så kan det gå.

14 kommentarer:

Hasse Wester sa...

Vad vi bloggare är hemliga...huvudlösa till och med!
Om vi ska trädgårdsspana i stadsparken i Örebro så blir jag också huvudlös....

Bloggblad sa...

S-mästaren: Stadsparken i Örebro... Oset... jag blir lite lätt nostalgisk.

Jag anses nog vara rätt social eftersom jag är lättpratad och pratglad, men faktiskt, jag är väldigt gärna ensam och alldeles tyst. Livrädd för att få nån pratsam bredvid mig på tåg t.ex.

Anonym sa...

Tack för en jätterolig fikastund! Det gör jag gärna om!

Jag är precis som du, vill bestämma när och hur social jag ska vara. Tycker om att gå i skogen och filosofera. Lite vid sidan av, så där.

Men avslappnat umgänge á la "vi tar en kaffe tillsammans", det är hur trevligt som helst! :-)

Bloggträff i Byhålan. Betydligt roligare än att stå uppradade och glo på poliskollen... :)

Elisabet. sa...

Så roligt för er båda!

Det är sååå trevligt med såna där opretentiösa träffar och man blir glad länge efteråt!

Lena sa...

:) Efter att ha läst hos Ellis och här, så känns det nästan som om vi andra satt där vid bordet också.
Det är kul att träffas i ett lagom sammanhang.

Anonym sa...

Joddå...det kommer en bild från min väska...fniss!...Fast fick ta bilden inne i ena garderoben här hemma eftersom jag inte drog med kameran igår...
Låter som två osociala har överträffat sig själva som igår då...Jag hade en trevlig kväll men nappade genast på att åka hem då en kollega upptäckte att hon tvunget behövde hem och gå ut med hunden...så någon barunda för min del blev det inte tack o lov...
Somnade gott i min säng och i morse klev jag upp pigg o klar i skallen

Kramen från Malin

Lilla B sa...

slottsträdgårdsmästaren: Det är gott att få vara huvudlös på bloggen.
Men vid spaningen i Stadsparken får vi allt ha huvet med oss! Det blir lättare så...

Lilla B sa...

bloggblad: Samma här. Jag kan prata både mycket och med de flesta men jösses vad skönt det är med den frivilliga tystnaden.

Lilla B sa...

ellis: Tack detsamma! En jättetrevlig stund.

Fram för fler Bloggträffar i Byhålan.
Jag har ett förslag: nästa gång vi träffas sätter vi ut en adress till webkameran och en tid - sen går vi gemensamt över gatan från kondiset och vinkar åt våra läsare.
Detta är dagen kärringpåhitt - ÄR det inte bra, så säg?

Lilla B sa...

elisabet: Just precis så! Inget märkvärdigt och tillkrånglat - bara trevligt.

Lilla B sa...

panter: Det känns bra när ingen måste hålla på och förbereda en massa eller när förväntningarna blir för höga. En träff i all enkelhet som verkligen förgyller. Och det gjorde den här träffen.

Lilla B sa...

malin: En lysande väska! Det ser jag fram emot!
Du hade alldeles säkert en trivsam kväll. Man behöver ju inte stanna tills man faller i sömn eller går in i dimman.

Anonym sa...

Haha! Ja men det är ju strålande!!

Och vad folket i Byhålan ska undra vad i hela friden vi håller på med! *fniss*

Lilla B sa...

ellis: Jag har varit och vinkat till vänner som bor utsocknes. Det funkade utmärkt.

Vi får ta risken att bli omtalade som knäppgökar!