fredag, april 18, 2008

Eftermiddagsfika

Det planerade förmiddagskaffet har omvandlats till eftermiddagsfika istället.

Fick förresten en förträfflig idé igår. Det tycker jag i och för sig alltid om mina egna infall. De går annars här i huset under benämningen "kärringpåhitt". Med viss rätt om man måste vara helt ärlig.

Letade förkomna nycklar i handväskans mörka inre. Tyckte först att det borde vara ljust foder i väskan men det är säkert inte idealiskt. Men så trillade polletten ner.
Det måste gå att väva in lysdioder i fodertyget. De skulle vara kopplade till blixtlåset eller till den öppningsanordning som finns. Och vips när väskan öppnas tänds belysningen i väskans innandöme. Precis som när man öppnar kylskåpet.

Var inte det en lysande idé, så säg?!
Husbonden tittade bara med ett leende på mig när jag berättade. Han sa inget.
Han har varit med förr, han.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har det...Batteridriven ljusslinga som jag köpte på RUSTA!...Jag äger tre stycken som jag inte riktigt vet vad jag ska ha till...men det är ju helt uppenbart...x:a ljus i väskan så klart...funkar som reflex under mörka årstiden...du är klok du!

Kram från Malin

Lilla B sa...

malin: Är det en tjock slinga som man måste knö ner eller är det en liten tunn historia? Om det är en lagom tunn slinga får Rusta ett besök av mig.
Klok som en räka är jag... ;)

beerbelly sa...

Låter som en strålande idé. Bra om det inte börjar brinna bara.
Förvntar mig bild både av lysande väska och ev brand =)
Ha en super fredag!

Lilla B sa...

beerbelly: Brand? Det tänkte jag inte på...

Trevlig helg!

Anonym sa...

En verkligt ljus idé. Kontakta genast patentverket!
GJ

Lilla B sa...

GJ: Jag får ständigt för mig så mycket knäppa idéer att Patentverket skulle tro jag var galen. Skulle kanske heta Patientverket istället.