söndag, april 13, 2008

Den jämrans utmaningen

Brukar inte anta utmaningar eller skriva listor. Utmaningen kom den här gången från en som inte heller gjort sig känd som en Listornas vän. Blev jag smått överraskad? Ja. Mycket överraskad till och med.
Rent överrumplad tackade jag ja till att anta utmaningen.

Tre namn jag går under: Lilla B, BPA ( men jag är inte stor som ett hus för det) och Farmor

Tre saker som skrämmer mig: Att vidskeplighet och okritiskt tänkande kan bre ut sig i ett land med så hög utbildningsnivå. Att tiden bara flyger fram. Och sist men inte minst när okända röda lampor lyser på bilens instrumentpanel. DET är otäckt!

Tre saker jag har på mig: Svarta, rätt tjocka sköna strumpor jag köper från en ryttarförening, gröna manchesterjeans och en fleeceväst. Inte så tjusigt men så är det här ingen modeblogg heller.

Tre sanningar: Jag är en tävlingsmänniska. Jag har en virvel i pannan och varenda frissa har påpekat det för mig under hela min levnad. Som om det vore en nyhet för mig att luggen står ut som en balkong från huvet! Jag är ursnabb på lingonplockning!

Tre saker jag verkligen vill ha: Huset ommålat till sommaren. De vita knutarna är inte alls lika vita som för 15 år sen när senaste ommålningen gjordes.
Att få gå och öppna dörren när det plingat på och hitta en hoper vänner och bekanta utrustade med röjsågar, grensaxar och sekatörer. Och alla inställda på att hjälpa mig att röja den delen av trädgården som kallas för Lilla Ängen och De Fördömdas Kurva.
Ett gullregn som inte bara klarar utan riktigt frodas i växtzon 5. Det var mina tre enkla önskningar, det.

Jag utmanar Ellis!
Hoppas du vill anta Tre-utmaningen.

8 kommentarer:

Lena sa...

Så du har också keps :)

Lilla B sa...

panter: jepp

Anonym sa...

Klart jag vill! =)

Lilla B sa...

ellis: Det är jag glad för!

Hasse Wester sa...

Visst är det fantastiskt kul med utmaningar? Vad har du för färg på fleecevästen? Matchar den de gröna manchesterbyxorna?

Lilla B sa...

slottsträdgårdsmästaren: Haha - den är mörkblå.
Det är en väldigt fräck kombination. Du kan tro att jag valde länge i morse ur det rikhaltiga förrådet :)

Anonym sa...

*skrattar* Det här kallar jag för rolig! och underfundigt på samma gång! Du får 10 skrattpoäng av mig! 10 av 10, alltså!!! /Ruben
Ps jätteelegant blogg.

Lilla B sa...

ruben: Så glad jag blir!! Både för beröm av inlägget och att du tycker bloggen är elegant. Jag är ytterligt förvånad och mycket glad, ska du veta över din kommentar.