måndag, mars 17, 2008

Trädkännedom

Hos Slottsträdgårdsmästaren har det pågått en tävling i trädkunskap sen en tid tillbaka. Varje dag en ny fråga. Somliga lätta och några riktigt bedrövligt svåra. Precis som det ska vara i en tävling.

Efter sista frågan var det två tävlande kvar. Två med samma antal rätt. Fundera grönt och jag. Med lottens hjälp hamnade vinsten hos mig.
Ibland har man tur!

Har redan firat med kaffe och wienerbröd.

Vinsten består förutom glädje och ära av boken 153 perenner av Lena Månsson.
Hoppas förresten att Slottsträdgårdsmästaren skriver något personligt i den.
Det skulle bli extra guldkantat, tycker jag.

Tjohoo! Jag gillar att vinna.

10 kommentarer:

beerbelly sa...

Grattis till segern. Vilken bra måndag :-)
Hoppas den fortsätter bra!

Nollan sa...

Du är ju värsta tävlingsmänniskan, vinner priser till höger och vänster. Måste vara ett utslag av all stegträning här under vintern. Träning lönar sig, helt klart, på många olika vis :)
Grattis!

Lilla B sa...

beerbelly: Tack så hjärtligt!Den blev föträfflig - nu hoppas vi på en fin tisdag också. Ha en prima dag!

Lilla B sa...

nollan: Tack! Haha - om man går mycket får man trä i huvet... ;)
Skämt åsido så gillar jag att veta saker, inte bara tro eller gissa. Och visst tävlar jag gärna dock ALDRIG i idrott! Stegtävlingen var den enda som har haft fys-inslag.

Frukostflingan sa...

Jag sällar mig till gratulanterna och måste ju säga att jag är imponerad av ditt stegande!

Linda sa...

Grattis!
Jag älskar också att vinna, kanske för att jag gör det så sällan numera :)
Men man måste kanske tävla....?

Lilla B sa...

frukostflingan: Tackar! En lunchpromenad ger utslag på stegräknaren. Lätt att genomföra och så får man lite eventuell sol på sig dessutom. Det passar mig förträffligt med stegräkning.

Lilla B sa...

lindalotta: Haha - jag tror du kommit på något :)
Hur många steg tar du, förresten eller har du ingen räknare?
Starta en tävling på jobbet - det sporrar att gå lite extra. Åtminstone om man känner av tävlingslustan.

Anonym sa...

Grattis till segern i trädpristävlingen!
Jag är också glad att du firat med annat är barkbröd.
GJ

Lilla B sa...

GJ: Tack så mycket! Barkmjölet kommer att förfölja mig! Kände till att man gjorde barkbröd av mjöl från tall men så var det ALM som var rätt. Kollade på nätet och visst. Barkmjöl kan göras på många olika slags träd men från alm lär det bli godast.
Där ser man! Fast jag håller mig till andra bullar.