lördag, februari 16, 2008

Blommor för gottegrisar

Kunde inte motstå dem. Trädgårdsmästaren hade fått hem ett litet parti pelargonskott.
Blommorna skall bli polkagrisrandiga. Nu står det tre krukor med polkagrispelargoner på fönsterbrädan.

Lördagsgodis för trädgårdsvänner.

Uppdaterat

Hade tänkt gå hiskligt många steg idag. Så pass många att jag tänkte chocka mig själv.
Men det gick om intet om man får säga så.
Det stöp på onda fötter. Mina.
Det kostar på att ligga på topp har jag hört.
Nu förstår jag det också :)

10 kommentarer:

mossfolk sa...

Polkagrisrandiga pelargoner lät spännande. Vet du vad det var för sort?

Lilla B sa...

Hej och välkommen hit, Mossfolk!
Trädgårdsmästaren sa inte vad de hette och det fanns ingen namnlapp heller. Jag kan fråga honom när jag kommer dit nästa gång. Om jag kommer ihåg det, vill säga.

Lena sa...

Det låter jättefint med pelagonerna alltså.
När fötterna säger ifrån, då märker man hur viktiga de är :) Hoppas att de tillfrisknar snart.

l*eva sa...

Var det en häng- eller en vanlig?

Jag har två häng, som ser ut som polkagrisar i blomman.
Nyfiken på vad de heter!

Väntar med spänning!

Lilla B sa...

panter: Det ska bli spännande att få se pelargonerna blomma! Tack - nog får de där fossingarna bättra sig till i morgon, tycker jag.

Lilla B sa...

l*eva: Såvitt jag begrep skulle det vara vanliga. Jag ska jobba hemma i tre dagar men på torsdag har jag möjlighet att höra med trädgårdsmästaren.
Rapport till både dig och Mossfolk!

Åsa sa...

Ja min dotter kom hem med skor som hon gått in.. skoskav både högt o lågt.. ja att ligga på topp ..suger...=) Kul med skott..=)/ åsa

Lilla B sa...

åsa: Det kunde inte sägas bättre: DET SUGER ATT LIGGA PÅ TOPP!!
Trädgårdsmästaren berättade att i vecka 10 kommer mycket mera skott. Vem står och rycker i dörren då?:)

FO - 2 sa...

Er stiklingene kommet i butikken der allerede? Pelargoniumene høres fantastisk vakre ut! Gleder meg til å se dem. ;)

Jeg kjøper meg en bukett blomster til stuen hver helg. "Det er ditt lørdagsgodt, mamma", sa Malin i går. ;)

Lilla B sa...

ida: Nej, sticklingarna har inte kommit ännu - åtminstone inte hit. Det var bara ett tiotal polkagrispelargoner som kommit. Om en vecka kommer resten!

Under vinterhalvåret är det trivsamt med en liten köpeblomma på bordet. Det tycker jag också. Och inte blir man tjock av sånt lördagsgodis heller:)