tisdag, januari 01, 2008

Årets första dag

Enligt gammalt talesätt kommer hela året att gestalta sig som årets första dag blev. Det blir att summera dagen ikväll. Och då vet man vad som kommer att hända om man är vidskeplig av sig. Nu är jag inte det men gamla talesätt är roliga ändå.

Har du kört en tvättmaskin idag? Ajajaj - då får du stå i tvättbaljan hela året.

Tog du på dig dina mjuknötta kläder som sitter så skönt? Illa, illa. Beklagar, men det blir fortsättningsvis att trampa runt i de gamla slitna kläderna hela långa året. Inget nytt kommer att hamna i din garderob.

Blev det restmat idag? Ojdå - pyttipanna resten av året, alltså.

Skrattade du och var glad? Grattis! Ett roligt år blir det för dig.

God Fortsättning på det Nya Året!

26 kommentarer:

Hasse Wester sa...

God fortsättning Lilla B. Jag skrev just till Londongirl att om hela året blir som idag så kommer det att snöa hela året och jag kommer ha en aning huvudvärk under hela 2008. Jag som trodde att detta år skulle bli det perfekta året....

beerbelly sa...

Hehe bakis hela året blir tungt ;)
Ha en perfekt start på det nya året.

Anonym sa...

Oj då...blir ett "sovande" år för mig...vaknande men låg och slöade bra länge...har suttit med min kaffekopp och glott ut i det grå...det snöar idag...lite...så där smått o råkallt...

Go´ Fortsättning och Kram från Malin

Lilla B sa...

slotträdgårdsmästaren: Aj då! Det kunde börjat bättre... :)

Lilla B sa...

beerbelly: Vad läkemedelsindustrin kommer att jubla! Huvudvärkstabletternas år.
Ha en hygglig start på året, får man väl önska:)

Lilla B sa...

malin: Det blir ett seeegt år, det för dig.
För mig blir det att laga tröjor hela tiden. Hur kul är det egentligen?

Evas blogg sa...

God fortsättning! Och här blev det en välbehövlig långpromenad, kanske året kommer att gå i motionens tecken :-)?! Låter inte helt troligt men...man vet aldrig!

aurorabuddha sa...

Ah, fy. Jag som just publicerat en gnall-blogg... Hur ska det har sluta? :o)

Lilla B sa...

eva: Långpromend. Det var inte dåligt!. Här stannade det vid tanken... Illavarslande.

Lilla B sa...

aurorabuddha: hihi - det återstår att se, det :)

Lena sa...

Jag köper det konceptet!
8 km promenad - det var segt... och sedan en tupplur på soffan. Det får gärna fortsätta så :)

Lilla B sa...

panter: Avundsvärd inledning på året! Bara att gratulera till fortsättningen då;)
Latmasken vann över mig idag och långpromenaden blev bara tänkt.
Usch, då. Om det fortsätter på detta viset.

Tankevågor sa...

Ja man får ju göra sitt bästa för att Nyårsdagen ska bli så bra som möjligt! Låååång promenad med hunden och lugnt för övrigt. Ingen huvudvärk som tur är. :-)

Anonym sa...

Ojoj..
- satte på en maskin för en stund sen.
- haft myspyskläder hela dagen
- ätit rester till middag
Jaha, det blir ett kanonår för mig då!
Fast jag har oxå:
skrattat och älskat, så så illa kan det nog inte bli!
Gott nytt!

Anonym sa...

Hm. Mitt år då alltså:

Massor med jobb (bra för plånboken iofs, men ändå...)
Tvättbaljan
Fniss och skratt
Snö och kallt
God mat

Så långt ser det ju bra ut. MEN:

jag har inte stickat en maska idag!!

God fortsättning, LillaB!
hälsar Ellis som nu ska sticka heeela kvällen. :)

Lilla B sa...

londongirl: Ingen huvudvärk här heller. Men den långa promenaden som så många gjort idag är jag avis på. Jag var bara lat, jag.

Lilla B sa...

anna: Med den mixen kommer man långt!! Det blir ett prima år. Absolut!

Lilla B sa...

God Fortsättning, Ellis! Om du stickar flitigt ikväll så bärgar du hem ett gott år!
Men du - skulle vi inte ta och fotografera lite tillsammans borta vid sjön? Sa vi inte det redan förra året?

Marie sa...

Takk for kommentar på bloggen min!
Du har ein koseleg blogg!

Godt nyttår!

Lullun sa...

Hihi. Blir hela året som idag, så blir det inget roligt för maken. Han kom sig upp till lunch. Somnade och sover ännu. Nu är klockan snart 17.30 grönländsk tid. Skulle tro att det är en del huvudvärk också. Haha skrattar jag lite skadeglatt, för själv har har haft en rolig dag, lekandes med lillgrabben, skrattandes framför datorn, pratandes med familjen i telefon och inget husgöra på hela dagen! 2008 blir ett sköönt år! :-)
God fortsättning!

Lilla B sa...

marie: God Fortsättning!

Lilla B sa...

lullun: Det är bara att gratulera dig till ett kommande fint år! Men det lät lite trist för maken, mycket huvudvärk...

l*eva sa...

lilla b: Ja jag skrattar INTE...nu har jag varit förkyld i 3 månader och ska således vara förkyld ett helt år till...
Tror jag får åka till *kinesen* i Uppsala och rådfråga!

Gammal kinesisk läkekonst...ska nog få *dina omen* på fall! *L*

Lilla B sa...

l'eva: Tre månaders förkylning låter inte som förkylning! Det tarvas nog en rejäl undersökning och provtagningar av allehanda sorter.
Nä hu vale för att gå sjuk hela nästa år. Det går inte för sig!

Fundera grönt sa...

Attans! Jag som hade tvättstugan... :)

Lilla B sa...

Fundera grönt: Så himla kul år det blir för dig :)