onsdag, januari 30, 2008

När cykeleliten har talat

Kastade lite handlöst ut en fråga i ett inlägg längre ner. Hur många steg kommer jag att gå den här veckan?
Fick flera förslag. En av Sveriges bästa ungdomscyklister tror att jag nog borde kunna komma upp i lite drygt 62 000 steg .
Ja, vad gör man då?
Säger håhå - inte jag, inte?
Aldrig.
Här gäller det att pina sig - nu jäklars!!

Den som vill se hur en ung man, snart pappa till tredje barnet, cyklist, ungdomsledare, träningsgalning och 25 år gammal håller igång så titta här. Bloggen Henrik Ögren - Jag kan cykla utan stödhjul

Den som håller tillgodo med en liten envis kärring kan ju återkomma hit.
Lilla B - Jag kan gå utan stavar

6 kommentarer:

Nollan sa...

Don efter person. Att gå utan stavar är en bedrift! Jag går mina steg per vecka men cyklar inte så många mil. Och det kan väl inte bero på lathet. Nej, det måste vara för att jag inte vill ha så stora lår som han hulken ;) Allvarligt talat, det är imponerande. Men jag tycker du är lika duktig du, vi har alla olika förutsättningar!

Lilla B sa...

Nollan: Visst är det imponerande att hålla igång träning på hög nivå. Försöker hålla mig på ett för mig rimligt stegantal - gärna lite fler än färre. Men ihärdigt, i lalla fall.Det är inte lätt när man är lite lat...
Krya på dig förresten!

Anonym sa...

Å du milde...
Nu blev jag trött. =)

Hur gick det att åka hem idag förresten?

beerbelly sa...

Håller mig hellre här. Tror det kommer gå fin fint.
Ha en bra kväll!

Lilla B sa...

ellis: Hemvägen gick enklare än ditvägen. Plogbilen hade kört undan snömassorna.
Det verkar vara mer snö på väg. Vi får mer än i behöver, tycker jag.
Lycka till med de japanska tecken. Du kan ju rita dem i snön och kolla in dem från huset!

Lilla B sa...

beerbelly: Trevligt att du vill stanna här!