måndag, januari 21, 2008

Hundliv del 2

Tillbaka från kvällens promenad. En timme i mörkret. Stegräknaren jobbar på.
Men nu har jag eldat upp mig ordentligt. Den ena lösspringande hunden kom rusande idag igen. Skällande och hoppande.
Röt i att han skulle gå hem. Såg att han satt sig och sket i vägkanten. Inte kunde det vara för att jag är så skrämmande. Det tror jag inte. Det finns uppenbarligen en hundägare nånstans som rastar sin hund genom att öppna ytterdörren och bara släppa ut den.
Nu är jag tvärförbannad.
Den hundägaren ska jag leta rätt på!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men så otroligt ansvarslöst!

Vet hundägare inte att de är 100% ansvariga för allt hunden hittar på/orsakar?
Om någon kör i diket för att väja för hunden, t.ex.
Eller att den skadar ett djur.
Osv osv.

Korkat folk finns det gott om.

Lilla B sa...

ellis: Totalt utan tanke på omgivningen. Ett pucko skulle jag vilja påstå.

Nollan sa...

Bra jobbat med promenaderna :) Kan bli förbannad för mindre beträffande hundarna, den ägaren skulle man vilja tala ett ord eller flera med :(
Bilden ovan är underbar, vilken vy!

Hasse Wester sa...

Bussa monsterkatten på dem nästa gång!
Allvarligt talat...ta reda på ägarna. Jag skulle bli ordentligt förbannad om jag hade lösspringande hundar runt mig.

Lena sa...

Misstag kan inträffa men inte två gånger i rad. Riktigt dåligt.

Lilla B sa...

nollan: Jag ska jäklar i min låda ha tag på hundägaren!
Sjön kör jag förbi varje dag på väg till jobbet och nu när ljuset återkommer syns den dessutom. Det är mycket vackert där.

Lilla B sa...

slottsträdgårdsmästaren: Jag blev ordentligt förbannad. Inte första dagen hundarna kom rännandes och skällde men andra. Nu är "råttet mågat".
Undrar just om Monstret är skrämmande nog...

Lilla B sa...

panter: Jätteuselt! Visst kan hundar dra iväg om tillfälle ges. Men att låta det upprepas så direkt är bedrövligt. Jag är rätt arg fortfarande.