onsdag, december 12, 2007

Olägligt

Snuva är oglamouröst. Definitivt.
Lägg därtill en smula halsont, lite hosta, aningens ont i huvet, och smått svidiga ögon. Inte mysiga mixen, precis.

Det här eländet dök hastigt upp i eftermiddags. Är aldrig sjuk. Det känns kaxigt och uppkäftigt att skriva det. Men så är det. Jag har nog haft fem sjukdagar på 20 år. Försäkringskassans drömkvinna. Det är jag, det. Jag inser det.

En ung, rätt nyexaminerad kollega har kontaktat mig och vill gå med mig en dag på jobbet. Det har jag sett fram emot. Tänk att få vara Baloo för en dag. "Jag ska lära dig allt jag kan..."
I morgon, alltså.

Nu behövs det snabblindring! Snälla! Kasta er på tangenterna! Skriv alla huskurer som kan utföras eller intas från och med nu till avfärden i morgon bitti!
Här ska frisknas till lika hastigt som förkylningen slog till!
Helst.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tråkigt att du inte mår bra! När snuvan väl brutit ut och man blir sådär äckligt däppt i näsan och känner att en bihåleinflammation är på G, då ska man springa till affären och inhandla en ekologist pepparrot och finriva den och lägga rivet i en tygnäsduk och hålla mot bihålorna några minuter på varje sida. Svider som attan och tårarna rinner men nästa dag är man bra och kan snyta ut eländet. Bra va! / Maggan

beerbelly sa...

Har inga huskurer men ett, krya på dig.

Lilla B sa...

maggan: Det har jag aldrig tidigare hrt talas om! I morgon dag skall jag löpa in pä affären och handla pepparrot. Att det svider klarar jag bara eländet snabbar på ut! Tack,tack!

Lilla B sa...

beerbelly: Uppmuntran värmer fint, tack! :)

Lena sa...

Hade jag nån kur så, men...
annars klarar man ofta en dag på en treo eller två ;) Erfarenheten talar.

Varför är det ofta så att förkylningar kommer så attans olämpligt? Hmm, de kan ju eg. aldrig komma lämpligt, men ibland är det synnerligen olämpligt.

Hoppas sömn är den mirakelkur du behöver. Krya på dig!

Lilla B sa...

panter: Ska plocka med mig ett rör Treo! Tycker nog att jag, så när som på huvudvärk, mår bättre.
Eller så är det viljan som gör det.

FO - 2 sa...

Håper at du er bedre og kommet deg til jobb.
God bedring. :)

l*eva sa...

oj oj oj..inget bra och vara sjuk.

Kanske bra, att det bara är en dag...av : "-jag ska lära Dig allt vad jag kan"?
Jag minns med blandade känslor, när jag hade praktikanter från Sopis...i *ur och skur* *L*

Anonym sa...

Jag är antagligen för sent ute eftersom det redan är dagen efter igår. Men jag gissar att du börjat dagen, som de flesta av oss, med lite glögg. Fortsätt med det resten av dagen. Vet inte, men det kanske blir roligare att vara sjuk då.
Praktikanten kan väl skjutsa dig hem. Du kan ju passa på att lära ut allt om krokiga, hala, mörka skogsvägar och hur man ska se upp för älgar.
GJ

Anonym sa...

Jag tycker du ska göra dig några irish coffe det brukar hjälpa mig, krya på dig/Agnetha

Lilla B sa...

GJ: Det låter osannolikt men jag har varit på många ställen idag och missat samtliga lucior och all glögg. Det är ju ett öde nästan värre än en förkylning.

Lilla B sa...

Agnetha: Riven pepparrot i nyllet och irish coffee innanför västen. Jösses. Vilken förkylning försvinner inte med sån behandling?

Cattis sa...

Har samma åkomma... Lagade linssoppa med mycket lök och svartpeppar häromdagen. det var inte så dumt. lossade på en del som inte skulle sitta i näsan ;-)

Lycka till och krya på dig!

Lilla B sa...

cattis: Tacksam för alla goda råd!

Lotta 8`) sa...

Nässpray med kortison i - tar bort allt..... känner mig nästan förlöst sedan jag köpte sprayet =) Hoppas du kryar på dig 8`)

Lilla B sa...

lotta. Nässpray med kortison? Visste inte ens att det fanns. Tar man sånt till en vanlig bonnförkylning?