måndag, december 10, 2007

Lunchmöte

Den som följer bloggen kommer kanske ihåg att en kväll i november fick det bli skogen istället för krogen. Valde bort ett avskedskalas i Karlskoga för oss som jobbat i ett projektarbete. Den långa, galet ishala vägen avskräckte.
Idag blir det lunch i Örebro och avtackning där istället.

Så omtänksamt av projektledningen!
Nu blir det god mat igen........

Apropå det, mat alltså, gick barnbarnet fram till vågen som står här hemma:
- Farmor! Jag ska vägra mig!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Något att fundera på inför julen...vägra att väga sig. Ha en fin dag!

beerbelly sa...

Kul att de uppskattar dig på jobbet :).
Vägra våg!

Anonym sa...

hahaha
motsatsen till 'har du bestämt dig?'

Anonym sa...

Våga vägra vågen!!!!!
Kan nog behövas lite sådant mod med tanke på vad du ska hänga i granen.
GJ

Rosengeranium sa...

En bra projektledning må jag då säga. De har gjort sina läxor i utbildningen (om de haft någon).

Bloggblad sa...

Modigt barn! Jag har vägrat väga en längre tid...

I skolan ville några ungar att jag skulle väga mig - de räknade med olika måttenheter den lektionen. Jag vägrade förstås, men de erbjöd mig mentalt stöd om jag bröt ihop. Det var så gulligt att jag nääääästan... men avstod.

Lena sa...

Freudiansk felsägning i tidiga år? :)

Trevligt att projektledningen bjöd om, s a s.

Lilla B sa...

Slottsträdgårdsmästaren: Barn säger många underfundigheter.
Visst är det rätt tid att vägra väga sig!
Och tack - dagen blev mycket fin!

Lilla B sa...

beerbelly. Kul att bli uppskattad! Fick mat, bok och en kram.
Inte illa.

Lilla B sa...

funderagrönt: Ungefär;)

Lilla B sa...

GJ: Jag vägrar väga. Om det skulle riktigt behövas får jag väl anlita din precisionsvåg. Precisionsvägrare...?

Lilla B sa...

rosengeranium: Genuint bra är de, projetledarna! Och roligt har vi också haft.

Lilla B sa...

bloggblad: Det var omtänksamma ungar:). Fast kroppen är bra att ta till vid mätning och vägning. Andras kropp kanske..

Lilla B sa...

panter: Nej, inte freudianskt vid denna tidpunkt:)
Mycket trevligt och omtänksamt av projektledningen.