torsdag, december 27, 2007

Älgaspel


Ibland trillar man på oväntade saker. Som till exempel detta spel. Inget änglaspel som plingar och låter när metallänglarna seglar runt utan ett med älgar på!

Älgarna kommer in från skogen och ställer till med massaker på äppelträden hos oss.Varje år likadant.
Då tänker jag inte vackra tankar om de där stora kräken fast jag egentligen är rätt djurvänlig av mig.
Då tycker jag att de gott kan flyga och fara.

Det är precis vad de gör i mitt älgaspel! Det skall fortsättningsvis plockas fram som älgpynt i älgjaktsveckan.

Hang them high...
Usch så mordisk jag låter.

28 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe hang'em high. Kul spel

Anonym sa...

Passa dig för älgarna - du läste väl i lokalblaskan om älgattacken?

Fundera grönt sa...

haha vilket skönt älgaspel!

Bloggblad sa...

Mina två äppelträd har jag enbart som solskydd. Nästan som en skänk från ovan kommer det skadeinsekter och äter upp vartenda äpple - vartenda år... och så slipper jag ta hand om dem. Som om jag hyrt in kräken...

la linda sa...

hej! nu var det ett tag sedan igen! ååh jag bara älskar PLUTO:s design. superläckert!! hoppas du ahft en rba jul och god fortsättning! ta hand om dig.

Lilla B sa...

beerbelly: Det tyckte jag också, ett ickesött spel som motsats till allt gullpluttigt.

Lilla B sa...

ellis: De är verkligen inte att leka med, de äkta varorna. Jag läste också i tidningen om karlstackaren som blev illa åtgången av älgen. Nästan mitt i samhället också. Fy helskotta för ilsksinta älgar!

Lilla B sa...

fundera grönt: Ett underbart spel som ska plockas fram varje vecka i oktober när jaktveckan inleds!
Gratulerar till den lyckade flytten av din blogg till Blogger!

Lilla B sa...

bloggblad: Då har du Äppelträd Light, förstår jag. Inget arbete - bara skugga.
Här är det inte bara flygande fän som tar hand om äpplena. Till och med hela träd trasas sönder av marodörerna från skogen. Det exmeras inte.

Lilla B sa...

la linda: Välkommen tillbaka! Visst är älgaspelet tokroligt. Föll direkt. Det finns i söta varianter också men dem tittar jag inte åt.
Julen har utfallit väldigt lugnt och behagligt. Ingen snöskottning heller. Underbart.
Ha det gott själv i fortsättningen!

Ewa sa...

Underbart! Ett sådant vill jag ha.

Lena sa...

Haha, kan tänka mig att du nästan njuter av att de blir svedda i rumpan.

Anonym sa...

Hälge då...en ganska så klok och fridsam älg...
Hi hi det älgaspelet var gulligt...
"Hang down your head Tom..."...makabert med kuligt..
Läste ditt förra inlägg och javisst...sommaren är på väg...såg små blommande Tusenskönor utanför jobbet i går...

Kramar från malin

Lilla B sa...

ewa: Så kände jag direkt när jag såg älgaspelet.

Lilla B sa...

pnter: Det är inte utan.. :)

Lilla B sa...

malin: Tusenskönor som blommar?? Ojojoj. SÅ mycket sommar har det inte letat sig hitåt än.
Tusenskönor NU.... Konstigt men trevligt.

Annika sa...

VILL HA!!! VILL HA!!!
SÅ coolt!!!

Anonym sa...

Ha, ha, ha..helt i min smak! Om du någon gång stöter på ett änglaspel med "hängda" kossor måste du tipsa mig! :)
Gott nytt älgår!
/Kirsti

Lilla B sa...

annika: Precis så tyckte jag också!Supercoolt.
Älgspelet fick följa med mig hem på en gång.

Lilla B sa...

kirsti: Haha - trodde nästan att du redan hade ett :) Men visst ska jag tipsa om jag ser ett kossespel!Jag köper direkt, förresten!

Ewa sa...

hihi, beställde två för säkerhets skull...

Lilla B sa...

ewa: :)

Anonym sa...

Jag tycker det ser skojigt ut.

Lilla B sa...

rosalia: Det ser inte klokt ut när de seglar runt, runt. :) Kunde inte motstå ett köp av en så galen sak. Vanvittsaffär!, skulle Emils pappa sagt.Emil i Lönneberga.

Lullun sa...

Det spelet var fint det du! *nästan lite smått avundsjuk* ;-)

Lilla B sa...

lullun: Det var ett fynd! Galet roligt. Och icke-gulligt. Sånt tilltalar mig. Förstår om du är smått avundsjuk:)

Evas blogg sa...

Vilket snyggt älgaspel. Kan vara något för alla tyskar som besöker vårt land :-)!

Lilla B sa...

eva: Det är alldeles säkert en jättebra present till tyska gäster eller som en souvenir härifrån Sverige.