tisdag, november 20, 2007

Lunchrast

Märkligt väder ute. Dimman fryser fast på träden.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Likadant här. Jättedimmigt. Ganska fint ändå, om man kan stanna inne.

Lilla B sa...

Jag gillar egentligen dimma rätt bra men då ska det var ofrusen dimma. Den här lägger sig väl och blankpolerar vägen tills jag åker hem.
Då blir det skinande och vackert i billjuset. Man får försöka vara lite positiv ibland....

Anonym sa...

Jo, det är lite för kallt. Den kombinationen är mindre kul.

Lilla B sa...

Det är nästan som Göteborgsväder, eller allmänt västkustväder. Råkallt.
Jag känner igen kylan.

Anonym sa...

Grattis i efterskott! Det stämmer bra med frusen dimma på träden, fint när man sitter inne, men inte lika kul när man måste vara ute.

Anonym sa...

Jaha. BloggSaida har varit i farten igen, ser jag. Det här börjar verka onaturligt vid det här laget..
Den här gången gäller det ditt "Gratis fågelfrö"-inlägg här nedan. Jag har precis stått ute och fotograferat min som hänger utanför dörren.. Och kommer så in för att blogga om den. Men ser nu att du redan gjort det åt mig! :))
Nåja..min ser inte riktigt ut som din, så..du får nog öva lite mer på tankeläsning! :)
/Kirsti

Lena sa...

Det är bättre med snö än frusen dimma...faktiskt :)

Annika sa...

Jag gillar dimma mycket...och tror nog jag skulle gilla rådande väder hos dig (ja du känner ju till mitt vädertyckande). Frusen dimma...intressant...

johanna sa...

Göteborgsväder är grejjer det! :o)
Tänk att man kan få det här i Stockholm också så blir det nästan som hemma.
Fast det var konstigt i morse att gå ut o sanda o salta på jobbet när det var svinhalt på marken men ändå tjock dimma.

Lilla B sa...

olomar: Tack för senkommen gatulation - den är lika välkommen idag!
Hade tänkt gå en runda på lunchen men lusten till sånt försvann i dimman.

Lilla B sa...

kirsti: Haha- jo du! BloggSaida ligger min själ inte på latsidan!!
Blev så nyfiken att jag kollade in din katt på direkten! Han ser minsann lika finurlig ut som min!

Lilla B sa...

panter: Riktig dimma ska det vara. Sån som är len och fin mot ansiktet. Inte snö och inte fruset dimelände.

Lilla B sa...

annika: Om den frusna dimman kunde behaga sluta ett par meter ovanför vägbanan skulle jag bli tacksam. Riktig novemberdimma gillar jag - inte sånt här lömskt väder.

Lilla B sa...

sericea: Göteborgsväder = rått och grått är gott! Är det så du menar?
Fin, fuktig dimma tycker jag om.
Frusen, snorhal dimma är otäckt.
Benbrottsvarning! Tur att du sandade.

Dubbelörn sa...

Den här dagen, intet liv... Så fruktansvärt grått o tjockt o tungt av dimman....

KRamar

Lilla B sa...

dubbelörnen: Den där dimman har bestämt legat över hela landet idag! Men då har å andra sidan ingen väderorättvisa uppstått. Ingen solavundsjuka heller.
Alltid något!
Och kanske det lättar i morgon.

Anonym sa...

Jisses vad halt det är ute nu (nu=tisdag kväll). Var ute på gården nyss, och halkade hit och dit - i gruset!
Allt är liksom täckt av en tunn tunn hinna snorhal is. Läbbigt.
Nu vill man inte vara ute och åka bil inte.

Lilla B sa...

ellis: Jag var ute i kväll på ett möte och kom hem vid kvart i nio. Lika illa här - glashalt ute.
Bävar inför morgondagen: först till L********* och sen direkt till vanliga jobbet. Många mil.Kommer nog att bli rallyförare - sanna mina ord.