lördag, april 14, 2007

Halvlek

Halva dagen har gått och jag är halvdöd. Vågar knappt tänka hur det ska gå innan kvällen. Jag har haft växter nergrävda i markbädden i mitt växthus under vintern. Där har olika timjansorter, lavendel, salvia och fransk dragon sin vintervila. De klarar inte vintern här hos oss om jag inte fjäskar lite för dem.

Nu har jag grävt upp dem och planterat i krukor. Värsta gympasset, tycker jag. Är inte riktigt så gymnastisk och elastisk som jag trodde. Verkligen inte.

Efter välförtjänt lunch ska jag börja tvätt av växthuset. Allt ska såptvättas. ALLT!!

Om jag framåt kvällningen fortfarande kan röra mig återkommer jag med rapport....

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Bra jobbat! Jag har skickat ut mina herrar i trädgården - flera rabatter ser riktigt skapliga ut nu. Jag "slapp" för jag åkte till affären och ska fixa mat... arbetsfördelning....

Men sen när det är dags att piffa till altanen med krukor - då ställer jag upp.

Annika sa...

Visst är det gympa med trädgårdsarbete! Inget snack om saken! Två flugor i en smäll: en snygg trädgård/växthus och sen en schysst workout på kuppen. Ikväll kan du unna dig en god drink medan du blickar ut över ditt verk! Tänk om jag ändå kunde säga detsamma, suck!!

Anonym sa...

Oj vad du jobbar flitigt! :) Det tar alltid på krafterna så här i början av säsongen. Mina händer är fyllda av blåsor, gräver ner rosor idag!

Anonym sa...

Ja.. men visst blir man stel och känner att man använder muskelr man inte visste man hade..=) /åsa

Lilla B sa...

bloggblad: Det där låter som en riktigt prima arbetsfördelning!

Lilla B sa...

anika: Drinken står till höger om tangentbordet. Dessutom har jag ett gummitangentbord som kan skrubbas under vatten.
Skulle kunna spilla lite utan att det gör något.

Lilla B sa...

karin a: Jag är nästan imponerad själv av det intensiva arbetet. :)

Lilla B sa...

åsa: Precis! Men man får väl försöka vara glad att man har lite okända muskler här och var.