torsdag, mars 22, 2007

Bag-lady

Tidens snabba framfart kan överrumpla mig lite då och då. Tomatfröna har grott och det tar inte lång tid innan de skall omplanteras. Allt det andra som jag sått ska också få var sin egen kruka. Och jag har inga sparade mjölkkartonger att plantera om i!!

Brukade förr om åren gå till barnens skola och få veckans skörd av mjölkkartonger. Det blev en svart sopsäck full.
Sedan barnen slutade skolan bad jag folk på min arbetsplats ta med sig juice-och mjölkkartonger. Det blev en strid ström in till mitt kontor med kartongkassar.

Har bytt såväl arbetsort som arbetsplats. Får väl bli en bag-lady även där och bära hem kasse efter kasse med tomkartonger.

Än en gång överraskad över att tiden sprungit iväg och jag glömt spara på tomkartonger. Glömmer ni som läser här inget? Har ni full koll?

7 kommentarer:

Lena sa...

Full koll! Jag? Nu blev det nästan roligt. Jag vill ha koll, men...

Ta en sväng till grannarna, kan man låna socker, så kan man väl få "sopor". Lycka till!

Anonym sa...

Glömmer? Jag?! Pffft!


Hela tiden. :)

l*eva sa...

Men snälla Du...Full Koll, höll nästan på att skriva: Hur stavar man till det?

Mjölkförpackningarna och sess sötsura doft Lyckades jag med i år. Men: Mer Tur än skicklighet.
Nu har de snart gjort sitt här...tomatplantorna...växer så det knakar. Kom ihåg i år också, att plantorna inte behöver så mycket jord i botten...utan...planterade de djupt...(omplanteringen)

Anonym sa...

I år har jag full koll på krukorna, men jag hade glömt att beställa frön!

Anonym sa...

Jag tänkte i år prova med papperskrukor och än så länge fungerar det bra. Storleken varierar jag med olika tjocka flaskor och dagstidningarna återvinns och sysselsättning på kvällstid är numera inga bekymer: riv,klipp, vik, snurra och tejpa.... När det är dags för plantering är det bara att stoppa i hela krukan i rabatten! =)

Anonym sa...

Glömmer? Är det därför de försvinner? Jag trodde krukor hade ben.
Kul idé som Lotta har, att göra krukor av dagstidningar. För de har definitivt inte ben utan samlar sig bara på hög i alla hörn.
GJ

Lilla B sa...

Alla glömska vänner: jag gör ett inlägg istället för en kommentar!!