måndag, februari 19, 2007

Måndag

Tidig morgon och är det mörkt ute. Hela dagen skall tillbringas i Örebro å jobbets vägnar. På hemvägen tänker jag passa på och köpa mer blomjord. Den jag köpte tidigare räckte inte alls till omplanteringen utan flera krukor står fortfarande med den gamla uttjänta jorden. Synd om växterna.

Förstår inte alls hur det kunde bli så. För lite jord, alltså. Jag tycker inte att jag har just några inneväxter.

När jag surfade runt bland bloggar i går kväll såg jag vårtecken på flera. Snödroppar som är på gång.
Jag kan säga på direkten att här finns det snö men inte i droppform. Inget tyder på vår. Inget.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ska man se minsta grönt här omkring får man gräva sig ner genom några dm snö först, ja.

Blä.

Men det var milt igår, kanske blir det milt även idag?

Kände du vad solen värmde gott mot ansiktet igår?

l*eva sa...

Njeeeee...ingen Vår i sikte här i Uppland heller!
Just NU...snöar det ymnigt och är -4.
SOL ?
Que?

Annika sa...

Samma sak hos mig...Tjockat lager snö och is överallt, men i veckan ska det bli tio grader varmt, så...

Klart du ska åka till Stockholm!!! Kombinationen trädgårdsmässa och Sthlm kan ju bara inte bli bättre!!! Åk! :-))

Lilla B sa...

Ellis: ja, när solen värmer känns det så skönt, så skönt. Nu behöver vi plusgrader varje dag, tycker jag.

Lilla B sa...

Eva. Vad i helskotta! SNÖAR det?? Egentligen är det väl som det ska vara. Men när det är som det ska vara så känns det fel.

Lilla B sa...

annika: Men du hade fina bilder att visa!
Jag ska försöka få någon trädgårdsintresserad med mig till mässan.

Anonym sa...

Ja, inte ser jag några snödroppar här heller... mest snö...
Mewn du vet den som väntar på något gott!!!!/åsa
http://asas.tradgardsblogg.se/

Lilla B sa...

åsa: Jaa! Men det är träligt att vänta

Elisabet. sa...

I fjol köpte jag blomjord på Ica och något sämre har jag aldrig haft.
Ett år hos helsingborgaren dammade blomjorden, nej, det rykte som om det brann, när jag vattnade blomorna!

I år ska jag besöka Åbergs Trädgård och satsa på dyr blomjord. Ska bli intressant att se om där blir någon skillnad.

Såg såväl snödroppar som vintergäck idag.

Lilla B sa...

elisabet: Det var väl för mycket torv i jorden. Man kan få så trist jord så både blommorna och man själv gråter. Eller surar.
Det lönar sig att köpa kvalitetsjord. En liten extrautgift som betalar sig bra. Jag skulle kunna bl jordförsäljare, det hör jag.. :)

Linda sa...

Eftersom man inte planterar om inneblommorna så ofta (eller jag gör inte det) så blir det inte så dyrt trots allt.
Fick mig en tankeställare nu, jag borde nog...
Det är nog dags...

Lilla B sa...

lindalotta: Brukar ha sportlovsveckan som riktmärke. Då blir det inte bortglömt! Nä - det blir inte dyrt.

Anonym sa...

Oj, då. Blev nu påmind om att det är dags att plantera om inomhusväxterna. Det blir till att köpa mycket jord...

Lilla B sa...

pallas: Det går åt mer än man tror. Fick köpa två gånger fast jag tycker att jag inte har några krukväxter. Konstigt...