söndag, december 03, 2006

Lingonkrans

Fåglarna är matglada. Frön, talgbollar och jordnötter är mums. Rönnbär, såväl färska som torkade, slinker också ner. Likaså torkad frukt.
Rönnbären och den torkade frukten bjuder jag dem inte på - de förser sig själva av sådana delikatesser om de hittar.

Bor man där det finns gott om småfågel ska man satsa på en enkel adventskrans på dörren. Jag känner till några personer här i byn som fått sina kransar totalramponerade. Fåglarna hackar i sig allt det goda. Ingen välkomnande syn precis med urhackad krans och fnas nedanför.

Köpte mig en lingonkrans med lite enris i och röda band runt på Röda Korsets basar. Det blev ingen bjudkrans till småfåglarna.

Man är kanske ogin.....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj den basaren missade jag vad synd får bli ett annat år.

Lilla B sa...

agnetha: Där fanns lite av varje. Kom nästa rs skyltsöndag och handla lingonkransar!!

Lena sa...

Dörrkransar - det är nästa projekt. Tror nog att jag köper i år, de blir liksom finare än de jag lyckas åstadkomma.

Ibland associerar jag bra tokigt: enbär och ogin = gin och fulla småfåglar

Lilla B sa...

panter: hehe - jag när jag skrivit ordet ogin tänkte jag detsamma. Där ser man vad folk tänker på!!

Jag kreerar aldrig egna kransar. Tar för lång tid, grisar ner för mycket och blir inte bättre än köpta. 70 spänn för en krans fick jag ge. Det tycker jag är nästan försumbart.

Linda sa...

Vissa år gör jag min egen krans, men de blir oftast dyrare...
Det blir nog en kööööbekrans i år!
Utan fågelmat och avec.

Lilla B sa...

Lindalotta.: Köpekrans - javisst!