fredag, oktober 13, 2006

Att han vågar!



Såg igår, när jag svängde in till jobbet, att ortens duktige trädgårdsmästare ännu inte plockat in änglatrumpeten. Att han bara vågar låta den stå kvar. Tänk om frosten tar den. Får se idag vad som hänt. Står den där eller inte?

Planteringarna ändras varje dag. Vissa blommor tas bort, andra får ytterligare en nådatid. Det är så välskött att man häpnar. Och jag ser knappt skymten av trädgårdsmästaren. Undrar om han arbetar på nätterna....

Gick ut på lunchen för att ta bilder på änglatrumpeten. Hur många har kollat in hur blommorna ser ut från ett annat perspektiv?

Vassego och kika.

10 kommentarer:

l*eva sa...

Men OJ...de Bilderna får Du skicka till Hemmets Journal...eller så...

Giganter...bland Giganter! *L*

Bra Fredag på sig!

Lilla B sa...

eva: Jag har aldrig förr tänkt på att kolla änglatrumpeten från undersidan. Blev så nyfiken att det bara måste hamna på bild.

Inga av alla ortens jättemånga blomplanteringar har vandaliserats under sommaren/hösten.
Och den här änglatrumpeten är sanslös.

Anonym sa...

Vilken fin bild.

Lilla B sa...

tackar, tackar, Olomar!

Linda sa...

Enormt pampig!! Jag har tre stycken på altanen, under tak, men de får nog flytta ner i källaren snart.
De doftar så saglikt också.

Lilla B sa...

lindalotta: när jag fikar på jobbet kan jag stå i fönstret och se änglatrumpeten. Den är enorm.

Anonym sa...

Jag säger som Eva, skicka in bilderna till någon veckotidning! Vilken blomma!
Trevlig helg!

Lilla B sa...

annika: nu när ni är två stycken som säger det så kanske..
Har inte haft en tanke i de banorna innan. Nu sätter ni griller i huvet på mig, du och eva!

Trädgårdsmästare LS förtjänas att uppmärksammas!

Hannele på Hisingen sa...

Wow, har själv aldrig lyckats.

Lilla B sa...

hennele: men visst är det roligt att se när någon lyckas med det tillsynes omöjliga!