söndag, september 24, 2006

Vilodag?


Inte på något sätt har dagen liknat en vilodag. Långt ifrån.

Grävandet fortsatte. Bortforslingen av växtdelar till komposten likaså. Hårt jobb men jag är en envis typ.
Jag är lite trött men riktigt nöjd med dagens insats. Nu återstår det att gräva den sista femtedelen av kökslandet. Det får jag försöka hinna med nästa helg.

Vildvinet lyser! Jag har dragit upp det själv från en stulen kvist....
Äpplena mognar och i höstsolen hinner plommonen också gå fram.

Det är gott att leva fastän musklerna värker.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Trädgårdsarbete skänker behaglig trötthet Lilla B....

l*eva sa...

MEN...är Ditt Vildvin redan såååå Rött?

Mitt- också stulet,ju :)...växer och växer och är GRÖNT, fortfarande!

Lilla B sa...

slottsträdgårdsmästaren: ibland gränsar den dock till medvetslöshet....

Lilla B sa...

eva: Jajamensan. Så rött är det.Växtzon 5 är trots fin höst bistrare än hos dig.