torsdag, augusti 17, 2006

Var är vitlöken?

Jag undrar varför det inte finns bra vitlök att köpa nu. Sättlök, alltså.
Den säljs uppenbarligen bara på våren. Inte bra alls. Bästa tid att sätta vitlök är på hösten.
Försökte köpa vitlök igår. I stora staden flera mil bort och även i mindre orten. Men nehej.
En försäljare försökte lura på mig en lila plaststrumpa med tre förtorkade sättlökar i.

Har skickat ett mail till en firma som bara säljer till yrkesodlare och bett att få köpa några sättlökar.

Hoppas att det går för sig.

6 kommentarer:

Linda sa...

Jag läste om vitlök någonstans, att det fanns en firma som sålde till hösten. Jag ska se om jag hittar det.

Linda sa...

Aha: Allt om Trädgård, nr 12
TÖRNVIK, Stenhamra
tel: 08-560 241 61
www.tornvikfro.com

Jag ska kolla in den där sidan.

Linda sa...

Nja, sidan var inte i bruk ännu, men det finns mailadress, telnummer och faxnummer.
Jag skickade mail om katalogbeställning, vi får väl se vad som händer.

l*eva sa...

Vi KAN Alla HÄR, intyga att Lilla B,är en proffsodlare! Vet skäms,-på dom, om de inte säljer några *ynka* shyssta lökar till Dig!
Basta!

Lilla B sa...

Lindalotta: Stort tack för tipset!

Lilla B sa...

eva: håhå! Nä du. Det är långt kvar. Mycket långt.
Men jag vill då väldans gärna ha tag på rediga vitlökar.