fredag, juli 14, 2006

Grönsakslandet


Så här ser det ut, grönsakslandet. Största delen av det, iallafall.

Ett par olika sorters sallad, palmkål, lök: gul, röd, vit, schalottenlök och jättelök, selleri, sommarmorötter, salladsärt, krasse, kryddtagetes, ringblommor, fjärilskrasse som är lite ankommen, luktärter och potatis. Självsådda vallmo som får stå lite här och var. Rosen Minette som jag räddat från en illa vald planteringplats av förre eller förrförre ägaren. Den tynade nästan bort där den stod i tjockt gräs i skogskanten. Libsticka och åbrodd.
Allt i en ostyrig blandning av blommor och grönsaker.


Inte mycket att skryta över men mer att glädjas åt ändå.
Tistlar och våtarv - men de odlar jag inte. Försöker förinta dem utan att lyckas.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ser fantastiskt frodigt och fint ut. Syns att du vet hur man odlar...

Lilla B sa...

Spanaren: Gör det verkligen det? Jag betvivlar ibland när ogräset bara växer och växer.

Men när sommaren är här undrar jag ändå ibland om jag valde fel bana -det här med odlandet är ändå något speciellt.

Anonym sa...

Vilken bana valde du?

Lilla B sa...

Spanaren: leg psykolog

l*eva sa...

Ibland...VET man, utan att man egentligen VET!

Nu blev jag bekräftad i mina aningar! *L*
Du är inte bara en bra fotograf,odlare och trädgårdslärare...